Kapcsolatépítés, vezetői klubok - melyik szervezethez érdemes csatlakozni?
A cégvezetők nagy része tisztában van vele, hogy a kapcsolatépítés a hatékonyság szempontjából kulcsfontosságú. Nehéz azonban választani azok között az üzleti klubok, közösségek, csoportok között, akikhez ebből a célból - különböző feltételekkel - csatlakozni lehet. Ilyen szervezetek vezetőivel készítettünk részletes, gyakorlati kérdéseket tisztázó interjúkat, hogy segítsenek dönteni.
Sok a hasonlóság, de sok a szándékosan eltérő elem is az általunk végiglátogatott szervezetek között. Az interjúk elkészítésének sorrendjében igyekeztünk összefoglalni a legfőbb tudnivalókat az egyes piaci szereplőkről.
A legrégebbi, nemzetközi hátterű BNI Magyarország egy networking szervezet, ahová kicsitől a nagyig tulajdonképp minden cég vagy vállalkozó csatlakozhat. Meglehetősen szabályozott a működésük, ami elsőre riasztó lehet a szabadságot szerető cégvezetők számára, viszont ugyanebben rejlik a legnagyobb előnyük is: nagyon célirányos, a csatlakozók számolhatnak vele, hogy a heti rendszerességű találkozókon rengeteg hasznos kapcsolat épül ki. A tagok aktívan segítik egymást ajánlásokkal, saját kapcsolati hálójukkal, és a szervezet méri, hogy kinek, milyen összegű bevételt sikerül ezen ajánlások révén realizálni. Országszerte mintegy negyven csoportjuk van, egyenként 30-50 fős létszámmal, és a világ más pontjain működő csoportok is szabadon látogathatók a tagok számára.
A Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közössége (MVÜK) esetében a csatlakozás minimum árbevételhez kötött, a közép- és nagyvállalati vezetők számára állítják össze programjaikat. E vezetői kör számára fontos témákban hívnak neves előadókat, és lehetőség nyílik a tagok közti irányított ismerkedésre is, exkluzív környezetben. Árbevétel alapján szegmentálják az egyes csoportokat, hogy a hasonló méretű cégek vezetői tudják egymással megosztani a problémáikat, tapasztalataikat. A tanulási lehetőség és az értékteremtő beszélgetések állnak tevékenységük középpontjában. Minden egyes tagot számára dedikált “üzletfejlesztési specialista” segíti céljai elérésében, akik partneri ajánlásokat, üzleti összekapcsolásokat is végeznek.
A Juhhé! Business egy rendkívül nyitott és rugalmas szervezet, náluk a csatlakozás feltétele a cégvezető pozitív attitűdje, és hogy “működjön a kémia” az adott csoporttal. Vannak heti és havi rendszerességű eseményeik - ezek közül a legtöbb esetileg, vendégként is korlátlan számban látogatható, az aktuális díj befizetése ellenében. A tagság számára különböző kedvezmények érhetők el a vállalkozók mindennapjaiban fontos szolgáltatásokból. Egyfajta “üzleti show” gondoskodik róla, hogy a cégvezetők hasznosan és kellemesen töltsék együtt az idejüket: előadás és irányított networking mindig része a programjaiknak.
A Business Flow nagyon ígéretes networking applikációt fejlesztett az elmúlt években, mely a kapcsolatépítés online támogatásában egyedülálló. A rendszer egyelőre tesztverzió, de hamarosan a széles körű bevezetésre koncentrál majd a szervezet. Ez egyúttal alapként szolgál a franchise lehetőségük háttértámogatására is: elsősorban coach-oknak, tanácsadóknak javasolják saját Business Flow csoportok működtetését országszerte, sőt, az országhatárokon kívül is. Jelenleg két budapesti csoporttal működnek személyes találkozókkal - ezekhez cégmérettől függetlenül lehet csatlakozni.
A Gastro Business Club (GBC) az élményprogramokat, a gasztronómiát és a nagyvállalati rendezvényszervezésben szerzett tapasztalatokat ötvözi. Meglehetősen zárt vezetői klub, olyan nagyvállalati vezetők részére, akik országhatáron kívüli - elsősorban Kárpát-medence irányába történő - bővülést terveznek, vagy épp Magyarországra szeretnének jönni külföldi cégükkel. Klubvacsoráik a gasztronómia köré épülnek, társadalmi esemény jellegűek, élményprogramjaik pedig szintén főként a cégvezetők kellemes időtöltéséről szólnak. A kapcsolatépítést nem közvetlenül az üzlet oldaláról közelítik meg, hanem az ember-ember közti bizalmi kapcsolat kialakítását tekintik elsődlegesnek.
A Bizalmi Kör a cégvezetők közti tapasztalatmegosztást tekinti a legnagyobb értéknek. Képzett moderátorok, és évek óta fejlesztett, saját know-how biztosítja, hogy “Mastermind” csoportjaikban a beszélgetések üzletileg is minél hasznosabbak legyenek. Bizonyos árbevétel és dolgozói létszám fölött lehet hozzájuk csatlakozni, és ezek alapján alakítanak ki szegmentált csoportokat is. A Bizalmi Kör hangsúlyozottan nem az egymással való üzletelésről szól. A Mastermind csoportok összeállításánál alapvető feltétel, hogy ne legyenek egymással üzleti kapcsolatban a tagok, érdekektől mentesen tudjanak segíteni, tanácsot adni egymás problémáinak megoldásában, saját tapasztalataik átadásával. A havi klubestek és az éves gála lehetőséget ad a más csoportokban lévő tagokkal való kötetlen kapcsolatépítésre.
Közös a szervezetekben, hogy valamilyen megoldást nyújtanak a “vezetői magány” problémájára. Az új impulzusok, információk, emberek többnyire rendkívül inspirálóan hatnak a vezetőkre. A tanulás lehetősége is valamilyen formában mindenhol jelen van - többek között az egymástól való tanulásé.
Bizonyos networking események közös jellemzője, hogy ott, akkor, általában csak pár perc, néhány mondat áll rendelkezésre saját magunk bemutatására és mások megismerésére. Utána jön a „házi feladat”: átnézni a jegyzeteket, visszaemlékezni a hallottakra és hosszabban, négyszemközt folytatni a beszélgetést azokkal, akik valamiért fontosak lehetnek számunkra. A Meety ezekre a tárgyalásokra is kínál megfelelően nyugodt, és mindkét fél számára jól elérhető helyszíneket.
Hogy hova lehet és hova érdemes csatlakozni, azt befolyásolja a cégméret, a vezető időbeosztása, a cég tevékenysége, és a vezető aktuális igénye, problémái, valamint, hogy hol érzi magát komfortosan.
A döntéshez legjobb személyesen ellátogatni az egyes szervezetekhez, de a választáshoz segítséget nyújtanak interjúink is. Ezeket – készítésük sorrendjében – a következő hetekben jelentetjük meg weboldalunkon, és hírt adunk róluk közösségi média felületeinken is.
3. Interjú a Juhhé! Business ügyvezetőjével, Csősz Péterrel (megjelenés: 2021. december 7.)
4. Interjú a Business Flow ügyvezető igazgatójával, Varga Istvánnal (megjelenés: 2021. december 10.)
5. Interjú a Gastro Business Club elnökével, Sibisanu Emillel (megjelenés: 2021. december 14.)
A sorozat folytatása:
Az interjúkat és az összefoglalót készítette: Flanek Éva
Az összefoglaló és az interjúk szövegének jogtulajdonosa a Meety Teremközvetítő Portál. Bármilyen felhasználásukkal kapcsolatban egyeztetés, a szerző és a jogtulajdonos hozzájárulása szükséges. (Kapcsolat: flanek.eva@meety.hu)