Interjú a BNI Magyarország fejlesztési igazgatójával, Timár Gáborral
A cégvezetők nagy része tisztában van vele, hogy a kapcsolatépítés az üzleti hatékonyság szempontjából kulcsfontosságú. Nehéz azonban választani azok között az üzleti klubok, közösségek, csoportok között, akikhez ebből a célból - különböző feltételekkel - csatlakozni lehet. Sorozatunk célja, hogy az egyes szervezetek vezetőivel készült részletes, gyakorlati kérdéseket tisztázó interjúk segítsenek dönteni.
Többször kijavítottál, hogy a BNI nem "kapcsolatépítő", hanem "networking" szervezet. Kérlek, magyarázd el a különbséget!
A kapcsolatépítő szervezetekben kapcsolatokat kapsz, amiket ha tudsz, használsz, ha nem tudsz, nem használsz. Van egy rendezvény, ahova elmész és lesznek kapcsolataid, akiket utána felhívhatsz. Nem teljesen hideg, de ahhoz közelítő, mondjuk "langyos" hívással, hiszen valahol már találkoztatok. A networking szervezetek - mint amilyen a BNI - nevében is ott van, hogy "net" "working", tehát az üzletembereknek egy olyan hálózata, ami dolgozik. A networking szervezetekben a tagok egymást proaktívan és aktívan ajánlják. A BNI-ban a tagok csoportokban, csapatként működnek, ismerik egymás tevékenységét, személyesen is megismerik egymást, így kvázi jótállnak egymásért, és jó szívvel merik ajánlani a tagtársaikat az ő ismeretségi - üzleti, baráti - körükben.
Ezzel összefügg az a gyakorlati kérdésem, hogy ugyanaz a 45-50 ember mit tud kezdeni egymással minden héten...?
Nem minden héten, hanem 36 éve... A BNI egy 36 éves nemzetközi szervezet, több, mint 70 országban vagyunk jelen.
Magyarországon pedig 2008 óta....
Igen, 2008 óta, és én nagyon szerencsés vagyok, mert az első csatlakozók között voltam.
Most hányan vagytok itthon, hány csoport van?
Bő ezren vagyunk körülbelül most Magyarországon tagok, és több, mint 42 csoport van. Azért így mondom, mert vannak csoportok, akik még éppen a megalakulás előtt állnak.
Hány fő egy csoport, hány főtől van értelme csoportot alakítani?
Ez változó. Körülbelül 15-16 fő a legkisebb, alakuló csoport és 56 fős volt a legnagyobb - ők a pandémia miatt picit visszacsökkentek.
Térjünk vissza rá, hogy ugyanazokkal az emberekkel mit tudsz kezdeni minden héten...?
Egyrészt, amikor egy régi BNI tag üzletel a többiekkel, akkor már mindent tud a networkingről, bővül az ügyfélköre, és ezt a bővülést tudja megosztani a többiekkel. Ez az egyik paraméter. A másik, hogy - mint minden szervezetben - a BNI-ban is van fluktuáció. Néhányan elmennek, de mindig van új tag, aki belép a csoportba, és ő megint új kapcsolatrendszert hoz magával.
Milyen gyakran van egy csoportban új tag?
Van olyan hónap, amikor 2-3-4 új tag is van, és van olyan 2-3 hónap, amikor nincs új tag. Ez rengeteg tényezőtől függ: akár az évszaktól, gazdasági szituációtól, a tagok aktivitásától, fókuszától, millió-egy dologtól. Az a jó, ha egy csoport enyhén, szépen lassan növekszik taglétszám tekintetében. Az optimális taglétszámot 45-55 közé teszem, e fölött már nehezebb a személyes kommunikáció. És itt azért barátságok is születnek: üzleti és emberi barátságok is.
A többi csoport tagjaival is kapcsolatba tudsz lépni valahogy?
Abszolút! Nem csak hogy a többi magyar csoport tagjaival, vagy a régióban, hanem a világ összes csoportjával.
Hozzájuk milyen formában juthatsz el?
Elmehetsz hozzájuk látogatóként. Az egyik BNI tagunk például az Egyesült Államokban szeretett volna céget alapítani és a szoftverapplikációját értékesíteni. Egy kinti csoport segített neki: intéztek bankot, közjegyzőt, székhelyszolgáltatót; kiutazott a csoportba látogatóba, és 48 óra múlva megalakult a cége - kint ez sokkal hosszadalmasabb procedúra, mint Magyarországon, tehát azért itt volt egy több hónapos előkészítés. Viszont egy 16 ezer dolláros megrendeléssel tért haza, tehát gyakorlatilag ingyen volt a cégalapítása.
Mennyi idő után lehet, vagy kell érzékelned, hogy "hasznos, hogy én BNI tag vagyok"? Vagy mennyi idő után gyanakodj, hogy "valamit én nem jól csinálok"?
Nagyon jó a kérdés, és szinte megválaszolhatatlan. Ez is soktényezős játék, de mondok egy-két példát, ami nagyon tipikus. A tevékenységtől borzasztóan sok függ. Ha valaki mondjuk lépegető exkavátort árul, aminek 86 millió forint darabja - hát, annak a "sales ciklusa hosszú". Aztán vannak olyan nagyon bizalmi dolgok, mint például a könyvvizsgáló: nagyon-nagyon meg kell szerezni a bizalmat ahhoz, hogy valaki ilyen területen váltson. Tehát például egy könyvvizsgáló az első évben biztos nem fog komoly üzleteket kapni, mert a könyvvizsgáló váltás bonyolult, hosszú folyamat, kezdve ott, hogy társasági szerződést is kell hozzá módosítani.
És egy másfajta példa, amikor valaki nagyon népszerű, nagyon kézzelfogható dolgot kínál: van most egy BNI tagunk az egyik csoportban, aki táplálék-kiegészítőkkel foglalkozik, de a fókuszban a fogyás van. És mindenki fogyni akar. Ez a tagunk nagyon jól is csinálja, és már az első hónapban nem is tudom hány ügyfelet kapott. Igaz, hogy neki nem nyolcvan-valahány-millió forint egy ilyen üzlet, de neki a BNI-ból folyamatos bevétele van.
Egy másik tagunk - aki egy negyvenmilliós szoftvert árult - egy évig volt tag egy csoportban és a végén csoportot váltott, mert úgy érezte, hogy nem sikeres, nem kap elég ajánlást. Aztán nemsokára visszajött vendégként, és mosolyogva adott át egy 43 milliós köszönőkártyát, mert egy ajánlás révén mégis az első csoport segített neki eladni a szoftvert. Néhány ajánlást kapott csak, de ebből a néhányból egy bejött neki. Szóval ez a dolog egyik komponense. A másik, hogy ki és mit hajlandó ebbe a dologba beletenni.
Mennyi időt kötelező szánni erre az egészre, és mennyi időt kell ahhoz rászánni, hogy legyen értelme?
Ez nagyon jól definiálható. Van egy BNI találkozó, ami kb. másfél órás, de előtte-utána van egy "open networking" rész. Tehát összesen két és fél, három óra a találkozó hetente. Aztán illik csinálni minden héten egy személyes találkozót valamelyik taggal, azért, hogy megismerjük emberileg, üzletileg, mert akkor fogjuk tudni ajánlani.
Akkor mondjuk egy év alatt érsz végig a tagokon...
Igen. Ez kb. egy óra. És nagyjából még egy órát el kell tölteni azzal, hogy feldolgozza a kapott információkat, kapcsolatokat, stb.
Én voltam nemrég egy találkozótokon, ahol nagyon jól éreztem magam, nagyon-nagyon hasznos volt, de utána az az érzésem volt, hogy "mire én ezt mind feldolgozom...!"
Elsőre hirtelen sok információ van. De amikor valaki mondjuk már 3-4 hónap után beleállt ebbe a rendszerbe, akkor elég az az egy óra, amit mondtam, tehát összesen kb. 5 órát kell ezzel eltölteni hetente.
Viszont amikor már eltelt 3-4 hónap, és mindig megyek oda hetente, akkor van olyan érzésem, hogy "még mi új tud történni"?
Ez hasonló az autóvezetéshez. Az ember megkapja a jogosítványát és önállóan beülhet az autóba. Valószínűleg szakad róla a víz, mikor az első tíz kilométert egyedül megteszi. Aztán eltelik 2-3-4 hónap és egyre jobban tud figyelni arra is, hogy fák vannak az út mellett. Mert addig csak a lámpa, a táblák, és a sebességváltó, hogy hányasban vagyok. Aztán eltelik kb. egy év, amikor "hát ez nekem már megy" – na, akkor jön a bumm: megvan az első koccanás, mert elbízza magát. Ugyanez játszódik le egy BNI tagnál is.
Nagyjából az első negyedév - személyiségtől függően valakinél félév - után "érik be" a dolog. Akkor már szoktak kapni is meg adni is ajánlást a friss BNI tagok, és kb. ekkortól már nem kell "a sebességváltóra figyelni". Utána pedig elkezdi kiépíteni azt a rendszert, azt a "networking"-et, ami már valóban dolgozik.
Az a személyes tapasztalatom, és a statisztikáink is azt mutatják, hogy a második évben szokott igazán sikeressé válni egy BNI tag. Tehát, aki egy évre tervez, hogy "kipróbálom egy évig, aztán majd megnézem a végén, hogy mennyire vagyok sikeres", az valamit nem jól csinál. Nagyon sokszor a második évben érik be a beletett energia. És vannak sikertelen BNI tagok is egyébként, akik nem hajlandók beletenni az energiát és csukott szájjal várják a repülő sült galambot. Hát, az nincs, ahogy ingyen ebéd sincs. Meg kell dolgozni érte, ki kell építeni a kapcsolatrendszert, mert ha nem adsz ajánlást, nem is fogsz kapni.
Mondtad, hogy valaki "kinövi" a BNI-t - miért, hogyan?
Azért növi ki, mert felmegy másfél-kétmilliárdra a cége. Ilyenkor két utat választhat. Az egyik, hogy elküld egy értékesítési vezetőt a BNI-ba - szerintem ez egy jó ötlet-, ő maga meg elmegy egy olyan, szintén BNI által létrehozott szervezetbe, ahol már a milliárdos cégek vezetői, más szinten üzletelnek egymással.
Ha abbahagyja a BNI-t a cége, szerintem az egy baki, erre szoktam mondani, hogy "légy szíves, ne tekerd ki az aranytojást tojó tyúk nyakát és ne főzd meg húslevesnek". Ez az az eset, amikor fejlődik egy cég, kap egy csomó üzletet a BNI-ból, és akkor a cégvezető azt mondja, hogy "bocsánat, már nincs időm a BNI-ra, annyi üzletem van, hogy nem győzöm", és abbahagyja a BNI-t, ahelyett, hogy a szervezetet fejlesztené.
Kisebb vállalkozások vezetőinél kézenfekvőnek tűnik a kérdés: "ki fogja helyettem elvégezni az effektív munkát, amíg én ott kapcsolatot építek?"
Ki fogja elvégezni a munkát?! Ez a munka!
Én ezt úgy érzékelem, hogy "ott szerzek üzletet, ott szerzek munkát, lehetőséget, csak utána azt meg is kéne csinálni valamikor..."
Persze! Erre szoktam azt mondani, hogy építs szervezetet a saját cégedben. Egy csomó cég ezzel foglalkozik, hogy segítsenek a vállalkozóknak a "joystick-vezérlésből" áttérni egy rendszerben való működésre. Ebben BNI-ként is segítünk, mi is adunk át módszereket. De a dolog lényege, hogy mikor valaki azt mondja, hogy "BNI-ozik", az olyan, mintha azt mondaná, hogy "konferenciázik", tehát "most nem dolgozom, hanem helyette mentem egy konferenciára" - nem! Hát az a munkád része, ha cégvezető vagy! Az, amikor a BNI-ba elmész és kapcsolatokat építesz, az nem a BNI-ért van, azt a saját cégedért teszed. Amikor marketingtevékenységet vagy PR tevékenységet fejt ki egy cégvezető, akkor nem "marketingezik a munkája helyett". Ott és akkor az a munkája.
De mégis, hogyan marad időm a kapott lehetőséget kihasználni, a szerzett munkát elvégezni? Egy pici vállalkozásnál ez végképp így van...
A BNI-jal töltött idő két módon térül meg. Az egyik az, amit a BNI-ban a saját cégéért tesz, maga a networking tevékenység. A másik - és ezt nem szokták átlátni az új tagok, főleg az elején -, hogy egy csomó olyan dolgot, mintát, konkrét tanulást visz át a cégébe a BNI-ból, ami részben a BNI rendszeréből, részben a BNI oktatásaiból fakad, részben a más BNI tagoktól díjmentesen kapott "hát öreg, én ezt így csinálom, miért nem csinálod te is így" típusú tanácsokból, amire az ember a fejére csap, hogy "ó, tényleg, te jó ég...!"
Van olyan BNI tag, aki azt mondta, hogy „nekem a BNI tagdíjnak a nagyon sokszorosa megtérül, de nem ezért vagyok itt, hanem azért a sok apró pluszért, amit egyszerűen fogtam és átmásoltam a saját cégembe, mint például a BNI mérési rendszerét”.
Az heti öt óra, amit a BNI tevékenységre fordít egy cégvezető, az esetek nagy részében megtérül azon, hogy olyan beszállítókat kap, akin megspórol egy csomó időt, mert nem kell keresgélnie, megspórol egy csomó időt, mert úgy végzik el a munkát, hogy az rendben van, nem kell utána vadásznia, megspórol azon időt, hogy előbb-utóbb megbízik a BNI csoport könyvelőjében és áthozza a könyvelését, és a BNI találkozó után három percben elintézik azt a két mondatot. Tehát egy csomó ügyintézés, tranzakció, kommunikáció is egyszerűsödik.
Beszéljünk a mérésről, számonkérésről! Azért ez olyan érzés lehet, hogy "kapsz egy főnököt a fejed fölé..."
Az a helyzet, hogy mindenkinek fáj ez a számonkérés-dolog, senki nem szereti. De, ha picit belegondolunk, akkor a mérés a saját cégében mindenkinél megtörténik, csak valaki mérésnek hívja meg számonkérésnek, valaki meg "elmaszatolja".
Ha valaki nem mér a saját cégében - akár az egyszemélyes cégében -, akkor honnan tudja, hogy melyik tevékenysége mennyire rentábilis? Honnan tudja, hogy az alkalmazottjának az alkalmazása egyáltalán megéri-e neki? A BNI-ban semmi mást nem mérünk, mint a 36 éve kitapasztalt tagi kulcs-sikerfaktorokat.
Amik micsodák?
Az első: "ha nem vagy jelen, akkor nem tudsz üzletelni". Tehát, a jelenlétet megköveteljük minden BNI tagtól. Ez különböztet meg többek közt minket az összes többi hasonló szervezettől: nálunk a jelenlét kötelező, vagy helyettest kell küldeni. Ismerek olyan szervezetet, aminek van 50-80 tagja és 15 fős találkozókat tartanak. Nálunk nincs ilyen. Maximum egyszer-egyszer fordul elő olyan, hogy valaki nem tud ott lenni a heti találkozón.
A másik a késés. Ha valaki egy üzleti találkozóról elkésik, saját magát teszi hiteltelenné: kulcs-sikerfaktor, hogy hiteles legyél.
A harmadik dolog, amit megkövetelünk: évente egyszer egy BNI-os képzésen való részvétel. Ha bármit csinálsz és azt tudatosan csinálod, megvannak az alapjaid hozzá, akkor valószínűleg hatékonyabban csinálod, mint hogyha nem.
A negyedik: csinálj személyes találkozókat. Ha nem ismerteted meg a tevékenységedet a tagtársaiddal és te nem ismered meg a tagtársaidat, akkor nem fognak elindulni se ide, se oda az ajánlások. Személyes kapcsolat és bizalom nélkül nem tudsz adni és így nem tudsz nyerni sem.
Hadd vágjak közbe egy picit... Van ötven tag, és egy részüknek lehetnek olyan tevékenységeik, amikről azt gondolod, hogy "hú, hát ezzel én az égvilágon semmit nem fogok tudni kezdeni". Ilyenkor mi történik?
A kérdés nagyon reális: hozzávetőlegesen a csoport egyharmadával nem fogsz tudni mit kezdeni. De velük is leülsz. Mondjuk egy bölcsésztől rettenetesen távol áll egy mérnöki cég. De nem a mérnöki szakmát kell megtanulnia, hanem azt a készséget fejleszti magában, hogy mit kell észrevennie ahhoz, hogy ezt a mérnöki céget ajánlani tudja másoknak. Vagy a mérnökcégnek mit kell észrevennie, hogy azt a bölcsészt jó szívvel ajánlja.
Ez nem atomfizika, ez nagyon egyszerű dolog. Egy beszélgetés. És erre vannak képzéseink. Nagyon pontosan megtanítjuk, hogy miről érdemes beszélni és ezek kifejezetten nem szakmai dolgok.
Nézzük a te példádat: az, hogy te milyen módszerekkel adsz ki tárgyalókat, termeket - ez nem érdekel, nem is akarok érteni hozzá. De az, hogy kinek szeretnéd kiadni, milyen típusú cégvezetőket keresel, ez már érdekel, mert így tudlak ajánlani. És lehet, hogy én nem forgok ilyen körökben, és ott nem tudlak ajánlani, de lehet, hogy egy családi születésnapi vacsorán az unokatestvérem felesége azt mondja, hogy "gyerekek nem találok ilyen szakembert". És akkor én a homlokomra csapok, hogy "jajj, hát a Józsi, a csoporttársam pont ezzel foglalkozik!".
Aztán van a csoportban a középső egyharmad, akiről nagyjából értem, hogy mit csinál, van is ilyen ismeretségem, és egyszer-egyszer tudom őt ajánlani. Viszonylag rendszeresen, de nem naponta, nyilván.
És van a fölső egyharmad, akivel nagyon együtt tudok dolgozni, mert emberileg is szimpatikus, szakmailag is értem, akár közös ügyfélkörünk is lehet, tehát ezek a jó dolgok.
A következő sikerfaktor, amit mérünk: az ajánlások, hogy hány darab ajánlást adsz. Nem azt, hogy mennyit kapsz, hanem mennyit adsz – mert tudjuk, hogy nagyjából amennyit adsz, annyit fogsz kapni is.
Ez viszonylag egyszerű: ha a névnapodra adok egy csokor virágot, akkor valami csak történik az én névnapomon, legalább rám mosolyogsz. Ez pont ugyanígy működik az üzleti életben, emberekből vagyunk. Általános emberi attitűd, hogy ha valamit kapsz, azt viszonozni szeretnéd. Ezen kívül még a meghívott vendégek számát mérjük: egy vendéget várunk el havonta egy BNI tagtól.
Nem "fogynak el", akiket tudsz hozni vendégként?
Nem, hiszen az ügyfélköröd, kapcsolatrendszered is bővül. És ahogy bővül, akár minden új ügyfeledet meghívatod. Vagy elmész egy szakmai rendezvényre, ott összeismerkedsz valakivel, őt is meg tudod hívni. Vagy a családban van valaki, aki épp karrierváltás, cégalapítás előtt áll. Az a tapasztalat, hogy a meghívható vendégek száma nem fogy el.
Én 10 évig voltam aktív BNI tag, és a tizedik évben se volt sose probléma, hogy vendéget hívjak. Azért a kulcs-sikerfaktorokat mérjük, mert ha mindezeket egy BNI tag megcsinálja, akkor biztos, hogy sikeres lesz. Én az elmúlt 13 évben nem találkoztam olyan BNI taggal, aki ezt az energiát - mert ez energia - betette volna és ne lett volna sikeres.
Kinek ajánlott, kinek nem ajánlott a BNI tagság?
Mondhatnám nagyképűen, hogy mindenkinek ajánlott, de nem akarok megtéveszteni senkit. Vannak olyan, egészen pici vállalkozások, akik most kezdtek és még nincs mit megosztani a kapcsolatrendszerükön. Viszont, ha nem tud adni, akkor nem fog kapni. Vagy egy ideig fog kapni, de ha nem tudja viszonozni, akkor egy idő után leáll ez a dolog. Nekik ez még nem való.
Vigyázat, most csúnyát fogok mondani: nem való a tisztességtelen cégvezetőknek sem, mert ha valami csoda folytán véletlenül be is kerülnek a BNI-ba - szerencsére a BNI csoportok nagyon megnézik, hogy kit vesznek fel, de valamikor átsiklik ezen a szűrőn egy-egy ilyen - hónapokon belül kivetni magából a rendszer. Nem is kell kivetni, mert nem kap ajánlást és magától elmegy.
Ha neked nincsenek kapcsolataid, akkor ne is gyere...?
De, erre van most egy elég új, online megoldása a BNI-nak: kezdő vállalkozásoknak való rövid tanfolyamok és félnapos szuperintenzív kapcsolatépítő rendezvények, amiket Szikrának nevezünk.
Miért? Mert nekik is szeretnénk segíteni. Részben önzetlenül, részben ez az "Aki ad, az nyer" szemlélet, tehát itt azon van a hangsúly, hogy "az nyer, aki ad". Mi adunk nekik, és azt reméljük, hogy előbb-utóbb olyan szintre fejlődnek, hogy már nekik is érdemes belépni a BNI-ba. Ott pedig kapnak egy impulzust, amitől még jobban fejlődnek, kapnak segítséget a többi BNI tagtól, és a végén ők is ideális, "BNI kompatibilis" cégekké válnak.
Milyen egyéb módokon tudjátok segíteni a tagokat? Marketing eszközök, közös fellépés, hozzáférés információkhoz, adatbázisokhoz...?
Igen-igen-igen, pont, amit elmondtál, így: pipa-pipa-pipa. A legjópofább dolog egyébként az oktatási rendszer a BNI-ban. Én több, mint 200 oktatást tartottam már új tagoknak. Ezeken a háromórás képzéseken nem lehet megváltani a világot, de az alapokat el lehet mondani. És ezeknek az információknak a 80-85, esetleg 90 százaléka nem BNI specifikus. Ezt egy az egyben tudja használni a cégében is, egy részét még a magánéletében is.
Gyakorlati kérdések. Mik a csatlakozás feltételei? Milyen költségekkel a jár a csatlakozás és az egyes találkozók?
Egy picit helyesbítenék: a BNI-hoz nem lehet csatlakozni. A BNI-ba jelentkezni lehet, és az adott csoport dönt a tagfelvételről. Ennek a feltétele az, hogy a jelentkező kitöltsön egy elektronikus jelentkezési lapot, ahol egyébként vállalja, amit itt elmondtam. Tehát azt a hat kulcs sikerfaktort kvázi aláírja, hogy ezeket megteszi a saját sikere érdekében. El kell fogadni egy ÁSZF-et meg a szabályzatot – ez teljesen publikus, fent van a BNI weboldalán.
A másik, hogy be kell fizetnie a tagdíjat. Ez pillanatnyilag 400 ezer forint plusz áfa évente (A szerk. megjegyzése: 2022-ben ez már 500 ezer forint plusz áfa). A második évben már picit kevesebb, mert az első évben van egy regisztrációs díj.
És a heti találkozók?
Ehhez még hozzájön a reggelik költsége, de azt nem a BNI-nak fizetjük, hanem a helyszínnek, a rendezvényszervezőnek a teremért, a cateringért, a technikáért stb. Ez átlagosan 5-6 ezer forint szokott lenni fejenként egy alkalomra. Csoportonként változik, mert valaki a Gundelben van, van, aki kicsit kevésbé exkluzív helyen és Budapesten kívül picit olcsóbb.
Ahhoz, hogy kiszámoljuk, megéri-e BNI taggá válni, érdemes csinálni egy "sacc-tervet" : meg kell saccolnod, milyen a terméked, szolgáltatásod, ebből nagyjából mennyit lehet eladni az első évben. Mi a legrosszabb eset, "worst case", milyen bevételre számíthatsz. Meg kell nézni, hogy ennek mi a profittartalma - ez egy nagyon egyszerű számolás.
És meg kell nézned, hogy mindez hogyan viszonyul a BNI tevékenységre fordított összeghez, időhöz. Akinek ez nem jön ki legalább nullára az első évben fejben és "szívben", annak meg nagyon szívesen segítek. Mert őszintén, nem nagyon találkoztam még olyan releváns tevékenységgel - tehát, ha valaki nem "felhőhámozó" vagy "zabhegyező" - akinek ne érné meg. Egy-két nagyon ritka eset volt, ezt is elmesélem. Volt egy olyan masszőr, akinek valami nagyon speciális masszázsa volt, ami egyvalamire jó, és amihez egyedül ő értett Magyarországon. Neki azt mondtam, hogy ne jöjjön, neki nem alkalmas a BNI, mert ő tényleg vagy masszíroz, vagy a BNI-ba jön. Azt tanácsoltam, hogy tanítson meg rá egy-két embert, csináljon egy masszázsszalont és úgy már érdemes lesz csatlakoznia.
Egy üzleti masszőrnek, aki kijár cégekhez és ott húsz perces vállmasszázsokat csinál, már nem mondanám, hogy ne jöjjön: neki már egyértelműen meg kell, hogy érje.
Milyen időpontban vannak a találkozók?
A hétfő kivételével a hét minden napján vannak BNI üzleti találkozók. Reggel 8-kor kezdődnek a találkozók és a hivatalos rész másfél órás. Utána beszélgetés, üzletelés, reggelizés.
Meety-ként mindenképp fel kell tennem a kérdést: ha egy-egy közös összejövetelen felkeltik egymás érdeklődését a vállalkozók, és szeretnének tovább beszélgetni, akkor hol tudnak leülni, van erre megoldásotok? Vagy a Meety a megoldás?:)
A Meety erre egy nagyon jó megoldás. Három dolgot emelnék ki ezzel kapcsolatban.
Az egyik az, hogy a BNI találkozó után ott maradnak a tagok, vendégek és csinálnak egy személyes találkozót. A másik az, hogy valamelyiküknek az irodájában, esetleg bemutatótermében találkoznak. Ez olyankor szokott különösen fontos lenni, ha valamiért lényeges a helyszín, fontos megismerni a fizikai teret. A harmadik verzió, hogy online bonyolítják le a találkozót.
Negyedik verzió nincs, hogy mennek a kávéházba, gyorsétterembe találkozni?
De-de, ilyen is szokott lenni, amikor semleges területen találkoznak, leülnek egy kávézóban, és az is egy lehetőség a Meety-nek, hogy ilyenkor nyugodtabb helyet ajánljon. De én inkább ott látom a Meety jelentőségét, hogy nagyon sok cég van a BNI-ban, aki - főleg a COVID és a home office miatt - felmondta az irodabérletét. És rájöttek arra, hogy egyébként ők szuperül tudnak online dolgozni, például, mert megtakarítják az utazási időt. Igen ám, de azért időnként nagyon össze kéne jönni. Most valamelyikük lakásán jöjjenek össze...? Az ilyen cégeknek zseniális a tárgyalóbérlés lehetősége.
Az interjút készítette: Flanek Éva, 2021. szeptember 22-én
A szöveg jogtulajdonosa a Meety Teremközvetítő Portál. Bármilyen felhasználással kapcsolatban egyeztetés, a szerző és a jogtulajdonos hozzájárulása szükséges. (Kapcsolat: flanek.eva@meety.hu)