Milyen eszközökre van szükség minden irodában?

Az iroda kialakításakor a bútorokon, világításon kívül gondolni kell a napi használatban szükséges eszközökre is (az óradíjas irodát szerencsére berendezi nekünk az azt kiadó cég). Tevékenységenként eltérő, hogy pontosan mit kell beszerezni, de vannak olyan apróságok, amiknek a hiánya bosszúságokhoz vezet.

irodai eszkozok

Nyomtató és szkenner

Bár egyre inkább próbálunk spórolni a papírral, szinte mindenkinél felmerül időnként, hogy valamit ki kellene nyomtatni. Nyomtatóra, nyomtatópapírra, valamint nyomtatópatronra minden bizonnyal szükségünk lesz. Hogy ezekből milyen fajtát - például tintasugarasat vagy lézert, színeset vagy fekete-fehéret - választunk, az attól függ, hogy mennyire sokszor lesz rá szükségünk, milyen minőségben kell nyomtatnunk, és kell-e színeset nyomtatnunk. Nyomtatóból érdemes olyat választani, aminek van szkenner funkciója is, mert ez sokszor meg fogja könnyíteni az életünket.

Papírok

A nyomtatóba való papíron kívül jó, ha van jegyzettömbünk, post-it cetlijeink is,  hogy például telefonálás közben legyen hova legyeznünk egy-egy adatot vagy gondolatot.

Íróeszközök

A toll fogyóeszköz; ebből mindig legyen több, mint amire épp szükség van, mert a legrosszabbkor tud kifogyni, és többnyire szanaszét hagyja mindenki. Jó, ha van több színű szövegkiemelő, ceruza-radír is az íróasztalokon.

Irattárolás

Ahol sok papír gyűlik össze, ott többféle mappára, lefűződossziéra, irattartó papucsra lesz szükség, de egyet-egyet ezekből még a "legpapírmentesebb" munkahely is használni fog valószínűleg.

Az összetartozó dokumentumok rendben tartásához szükségünk lehet tűzőgépre, lyukasztógépre,  genothermre (lefűzhető tasak, vagy legnépszerűbb nevén "bugyi"). Nagyobb mennyiségeknél  már spirálozógépet, síneket, előlapot és hátlapot is érdemes lehet vásárolnunk.

A laminálógép segítségével időtállóbbá tehetjük a legfontosabb dokumentumainkat.

Iratmegsemmisítés

A bizalmas információkat tartalmazó iratokat ne a papírkosárba dobjuk ki, ha már nem kellenek, hanem használjunk iratmegsemmisítőt. Persze, ha erre nagyon ritkán van szükség, akkor a kézzel széttépkedés is megoldás lehet. Papírkosarat viszont mindenképp szerezzünk be, és jó, ha ollót is tartunk az irodában...

Számológép

Míg régen alapfelszerelésként tekintettek a számológépre, manapság erre már nem feltétlenül van szükség, hiszen a mobiltelefonokon és a számítógépeken minden funkciót megtalálunk. Ettől még van, hogy kényelmesebb az asztali számológépet használni, és van, aki azt szokta meg.

Telefon, mobiltelefon kiegészítők

Ugyanígy a vonalas telefon sem létszükséglet már, holott régen elképzelhetetlen lett volna egy iroda telefonok nélkül. Arra viszont feltétlenül gondoljunk, hogy legyen mobiltelefon töltési lehetőség (akár egyet-egyet tarthatunk a leggyakoribb típusú töltőkábelekből). Praktikus dolog az asztali mobiltelefon-tartó, amivel akár egy-egy videóbeszélgetést is lebonyolíthatunk úgy, hogy közben szabadon marad a kezünk.

Fejbeszélő vagy asztali kihangosító

A telefon témakörhöz kapcsolódóan fontos említést tenni a fejbeszélőkről (headset) és az asztali kihangosítókról. Ezek komoly segítséget jelentenek abban, hogy telefonálás közben szabad maradjon mindkét kezünk, illetve arra is van mód, hogy másokat ne zavarjunk, vagy külső hangok ne szűrődjenek be a beszélgetésbe. Ezek az eszközök számítógéphez is csatlakoztathatóak, így például a videokonferenciában is használhatjuk őket.

Pénznem
  • HUF (Ft)
  • EUR (Eur)
Nyelv választás
  • HU
  • EN