Meety közösségi finanszírozási kampány - 7. Befektetői találkozó - beszélgetés Fehér Attilával
A Tőkeportálon futó közösségi finanszírozási kampányunkban augusztus 17-ig bárki tulajdonossá válhat a Meety-ben, akár már néhány tízezer forinttal. Augusztus 3-án tartottuk 7. Befektetői találkozónkat, melyen vendégünk volt a House of Business ügyvezető partnere, Fehér Attila.
Az évi több milliárdos árbevétellel működő House of Business-t és Attilát kiadó Partnerként ismertük meg, 4 irodaházban érhetők el professzionális tárgyalóik rajtunk keresztül is: a belvárosban, az igen népszerű XIII. kerületben és Budán, a XII. kerületben. 2022-ben már a negyedik irodaházban nyitottak teljes emeletet óradíjasan bérelhető tárgyalókkal, és úgynevezett “szolgáltatott irodákkal”.
“A »szolgáltatott iroda« kifejezést már le is váltanám; ezt újabban úgy nevezzük, hogy »irodahotel«” – pontosított Fehér Attila. “A lényeg, hogy nem a bérbeadás, a bérlés kerül előtérbe, hanem maga a szolgáltatás” – emelte ki. “Egy hotelbe lépve azt tapasztaljuk, hogy finom illat van, mosolygós emberek fogadnak, megkínálnak egy finom kávéval, leültetnek, amíg várakozunk – mi is próbáltuk vegyíteni a szállodák nagyon magas szintű és igényes szolgáltatásait a mindennapos irodabérlettel. Feltételeztük, hogy van rá igény – nem csak Magyarországon, hanem a világ többi részén is –, hogy az emberek sokkal rugalmasabban, ugyanakkor kiszolgált módon használják az irodáikat.
Ez a hétköznapok nyelvére lefordítva azt jelenti, hogy ha ma valaki hagyományos módon irodát szeretne bérelni, akkor azzal találkozik, hogy több száz vagy több ezer négyzetmétert kell öt évre vagy még hosszabb időtartamra kibérelnie. Az irodaházak beruházóinak, fejlesztőinek célja többnyire az, hogy egy-egy szintet egy, maximum két bérlőnek értékesítsenek, hiszen így éri meg nekik legjobban. Azonban a COVID, a válságok és gazdaságban tapasztalható változások újragondolásra késztették a bérlőket. Ha ma valaki nem szeretne több ezer négyzetmétert bérelni, vagy nem szeretne elköteleződni több évre, akkor bajban lehet, hiába van szó akár nagy nevű multikról. De már nem is feltétlenül ilyen konstrukcióban gondolkoznak ezek a vállalatok sem: hanem egy időben és térben rugalmas és mérhetetlenül skálázható megoldást keresnek. Hiszen – ha valakik, akkor ők – tudják, mi az, amikor egyik pillanatról a másikra indul egy új projekt, egy új divízió, fel kell venni 20-30 embert, vagy éppen el kell küldeni, mert átstrukturálnak egy cégcsoportot; tehát nem szeretnék magukat hosszú távra lekötni.
A másik mindennapos probléma az iroda kiépítése, berendezése – most, hogy a kivitelezési költségek a sokszorosára nőttek, nem szívesen fordítják a cégek a pénzüket a falak kiépítésére és bútorokra. Ehelyett a területet, mint szolgáltatást veszik meg: amikor szükségük van x darab irodára vagy munkaállomásra, akkor azt ők készen, kialakítva, a számukra megfelelő módon előkészítve, rugalmas feltételekkel szeretnék bérelni.
Ez az igény folyamatosan nő, és a House of Business is ennek köszönheti a növekedését: 2016-ban 1000 négyzetméterrel indultunk a Roosevelt Centerben, azóta sikerült ezt négy helyszínen 8000 négyzetméterre duzzasztani. A kollégák száma is megsokszorozódott és több száz ügyfelünk van, akiket napi szinten szolgálunk ki.
A COVID is nagyon megváltoztatta a munkahelyi kultúrát, úgyhogy amit csinálunk – és amit a Meety is csinál –, az egy elképesztően felfelé ívelő korszakát éli. Jelenleg mintegy 5 százalékos piaci részt jelentenek a flexi irodák az irodapiacon globálisan – Nyugat-Európával, Észak-Amerikával és Ázsiával együtt. Iparági prognózisok szerint ez a következő pár évben 30 százalékra fog növekedni.
Amit tapasztalunk, hogy egyre inkább megjelennek a nagy bérlők. Eredetileg az átlagos igény 3-4 munkaállomás volt; ezzel szemben most napi szinten érkeznek a 20-30-50-80-100 fős igények. Ebből valamit ki tudunk szolgálni, valamit éppen nem – ezért is tartjuk fontosnak, hogy folyamatosan bővítsük mi is a piaci részesedésünket. Szeretnénk még további helyszíneket indítani; nem csak Budapesten, hanem gondolkodunk vidéki nagyvárosokban is, hogy regionális vállalattá váljunk. Van egy norvég »lába« is a cégnek, akik Osloban működtetnek 9 helyszínt – hosszabb távon szeretnénk velük együtt Kelet-Közép-Európában is elindulni.”
A Meety-vel való partnerségről szólva Fehér Attila elmondta, hogy nagyon értékeli – azon kívül, hogy egyre több bérlő jön rajtunk keresztül –, ha valaki érti és érzi ennek a szolgáltatásnak a jellegét. „Nagyon tetszenek a Meety ügyfélszolgálattal kapcsolatos pozitív visszajelzések, mert én még hiszek abban, hogy az igazi üzletek ma is emberek között köttetnek, nem pedig online platformok között…”
A befektetői találkozó résztvevőinek levetítettük kampányvideónkat is, melyben elhangzanak a működéssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalók és a befektetéssel megcélzott növekedési tervek. A videó készítése óta mind felhasználóink száma, mind a kiadó termek száma, mind a megvalósult foglalások száma jelentősen növekedett. A videó rövid verziója megtekinthető itt: https://youtu.be/oFkeMdiaDFA, a teljes változat pedig kampányunk weboldalán: https://app.tokeportal.com/projects/meety.
A kampány során eddig 37 befektető gondolta úgy, hogy befektet a Meety-be. Közöttük vannak kisebb és nagyobb összeggel beszállók, valaki a pénzügyi megtérülést nézi, van, akinek csak egyszerűen tetszik, amit a Meety csinál, és szakmai befektetőkkel, ingatlanpiaci szereplőkkel folynak tárgyalások komoly együttműködési lehetőségekről.
Aki befektetőként egyúttal kiadó Partnerünk, vagy bérlő Ügyfelünk, speciális ajánlatainkkal további előnyökkel számolhat. A kiadók értékes kiemelést kapnak: https://zurl.co/Wnkd, bérlőink pedig bérleti díj kedvezmény formájában akár azonnal visszakaphatják befektetésük 10 százalékát: https://zurl.co/xfbL
És, hogy miért jó befektetési célpont a Meety?
- A sharing economy területén működünk, amely egy (jó értelemben) felkapott és növekvő terület.
- A Meety nem egy klasszikus startup, nem csak egy ötlet, hanem egy működő vállalkozás, valós ügyfelekkel, és létező, folyamatos bevétellel. Ráadásul a Meety-ben egy tapasztalt csapat dolgozik, akár a cégvezetési, akár az üzletkötési képességeket nézzük.
- Exit esetén a potenciális felvásárlónak – például rendezvényszervezői vagy ingatlanos területről érkező cégnek, vagy külföldi érdeklődőnek – komoly értéket jelentenek az eddig elért eredményeink és a Meety-ben lévő lehetőségek.
Exit kapcsán hoztunk néhány példát hasonló területekről, mint ahol a Meety működik:
- Flexioffices, Egyesült Királyság, irodahelyiségek közvetítésével foglalkoznak. Több mint 3 mrd Ft-ért vásárolták fel őket, a felvásárláskor 3.000 irodalétesítményt kínáltak.
- AnyWorkspace, Hong Kong, privát irodákat, oktatótermeket, rendezvényhelyszíneket, és hot desk-eket közvetítenek. Kb. 1 mrd Ft-ért vásárolták fel őket, amikor még csak 2 éves volt a cég és az igazi terjeszkedést ekkor még el sem kezdték.
- Qasa, Svédország, albérlet és rövid távú szállás közvetítő platform. Svédország legnagyobb ingatlanplatformja vásárolt 20%-os részesedést a cégben, amikor az még csak 1 éves volt. Ekkor 800M Ft körüli volt a cég értéke.
- Szállás.hu, Magyarország. Lengyel felvásárlás, több mint 30 mrd Ft értékben.
Kampányunk 2023. augusztus 17-én véget ér, így aki szeretne részesedni a Meety sikereiből és tulajdonossá válna, érdemes sietnie! Vegyük ki együtt részünket az irodapiac átalakulásából és az ezzel összefüggésben várható növekedésből!